Çeviri

Translate

19 Kasım 2016 Cumartesi

PIRASA DOLMASI

Hahayyytttt sonunda bu da oldu benim nazik ellerim muska dolmalarıda sardı :p Şaka bi yana yeni tatlar denemeyi keşfetmeyi seven ben sosyal medyayı karıştırırken gördüm bu tarifi kendimce yaptım bir şeyler... Pırasayı oldum olası sevmişimdir tarifi görünce eşim ne der diye düşünmeden sıvadım kolları (kendisinin damak zevki belli olmuyor) İtiraf ediyorum ilk başta çok zorlandım ne yaptımsa beceremedim muska şeklini vermeyi sonra bir anda kendiliğinden gelişiverdi... Deneyenlerden tam not aldığı için paylaşmakta sakınca görmüyorum siz de gönül rahatlığıyla deneyebilirsiniz efenim :) 


MALZEMELER:

* 4 adet pırasa ( ben mümkün olduğunca orta kalınlıkta olmasını tercih ettim)
(İç Harcı için)
* 150 gr dolmalık kıyma
* 1 su bardağı pirinç (iyice yıkanıp süzülmüş)
* 1 adet orta boy soğan(rondodan geçirilmiş)
* 1 tatlı kaşığı domates, 1 tatlı kaşığı biber salçası
* 1/2 demet maydanoz
* 1/2 demet taze nane (orjinal tarifin dışında kullandım ama çok yakıştı)
* 2 yemek kaşığı z.yağ
* 1 yemek kaşığı s.yağ
* 1 tatlı kaşığı tuz-karabiber
* 1 çay kaşığı pulbiber
(Pişirme aşamasında kullanmak için)
* 1 yemek kaşığı tereyağ

YAPILIŞI:

Öncelikle geniş bir tencereye su koyup kaynamaya bırakıyoruz. Pırasalarımızı ortadan ikiye bölüp üzerine bıçakla derin çizik atıp kaynayan suda 3 dakika haşlıyoruz. Soğuması için kenara aldığımız pırasalarımız beklerken iç harcımızı hazırlıyoruz. Bütün iç harç malzemizi bir kapta birleştirip homojen olana kadar güzelce karıştırıyoruz. 


Soğuyan pırasalarımızın açılan yapraklarını tek tek ayırıp resimde gözüktüğü şekilde sarmaya başlıyoruz. (Bu noktada sabır çok önemliymiş)


Sarılamayacak kadar ince olan pırasalarımızı çöpe atmıyoruz pişirmede kullanacağımız tenceremizin dibine yerleştirip üzerine muska dolmalarımızı sıkı bir şekilde diziyoruz...  1 yemek kaşığı tereyağını parçalar halinde üzerine paylaştırıp pırasalarla aynı hizada olacak kadar su ekleyip önce harlı, kaynamaya başladığı anda kısık ateşte yarım saat - kırk dakika pişmeye bırakıyoruz...

 
Pişen dolmalarımız en az 20 dakika dinlendikten sonra servise hazır hale geliyor... Deneyen ve beğenen herkese şimdiden afiyet bal olsun...




Sevgiler

2 yorum:

  1. Sabir ki ne sabir. Bahar mutfak cadisi derken arkadasi beter cikti. Eline sagöik 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu aşamada tırnağı bile olamam ama gayret gösteriyorum :) Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için... Sevgiler...

      Sil