Çeviri

Translate

25 Haziran 2016 Cumartesi

"KARA LAHANA DOLMASI"

Faydalarını o kadar anlatıp tarifini paylaşmazsam olmaz dedim... Bir önceki yazımda kısa ama bir o kadarda yararlı olabileceğini düşündüğüm "Kara lahana" sebzesini anlatmıştım. Şimdi de bu sebzeyle yapılan ve Karadeniz mutfağının vazgeçilmezi olan "Etli kara lahana dolması" tarifimi sizlerle paylaşmak istiyorum... Eğer ki damak tadınıza uyduğunu düşünüp deneyimlemek isterseniz lütfen görüşlerinizi benimle de paylaşın :)


                                                                                                                  Benzer yazılar
                                                                                                                  Kara lahana'nın faydaları

Malzemeler:

*20 adet kara lahana yaprağı (önceden sıcak suda yumuşatılmış)
*200 gr dana kıyma (içine bir parçada kuzu eti attırırsanız çok daha lezzetli oluyor)
*1 orta boy soğan
*1 çay bardağı pirinç (ben baldo tercih ediyorum)
*Tuz, karabiber
*1 yemek kaşığı tereyağ
*1/1,5 çay bardağı su (harcın içine koymak için)
*1 su bardağı su (pişirme sırasında kullanmak için)

Yapılışı:

Kara lahana yapraklarını saplarıyla beraber (ben bu tarifte 20 adet kullandım dilerseniz siz fazlalaştırabilirsiniz) güzelce yıkayıp, kumundan-tozundan arındırarak işe başlıyoruz. Temizliğinden emin olduğumuz yaprakları geniş bir tencerede kaynattığımız sıcak suyun içerisine atıp 2-3 dakika yumuşamasını sağlıyoruz.. 



Soğuması için kenara aldığımız yapraklarımız beklerken harcımızı hazırlamaya başlıyoruz... Yemeklik doğradığımız soğanımızı bir miktar tuzla (ben yarım çay kaşığı kullandım) 1-2 dakika ovalıyoruz... Üzerine kıymamızı, yıkayıp süzdüğümüz pirincimizi, bir çay kaşığı karabiberi ve 1 çay kaşığı tuzu ilave edip harmanlıyoruz... İyice bütünleşen malzemelerimizin üzerine 1-1,5 çay bardağı su ilave ediyoruz. (Burada biraz dikkatli olmak gerekiyor. Normal bir dolma harcından biraz daha cıvık olmalı. Ben 1 ölçü büyük ajda bardağı kullandım yeterli oldu) 


Orta boy tencerenin dibine yapraklarımızın sap kısımlarını ikiye-üçe bölerek yerleştiriyoruz. Gelelim işin en keyifli kısmına :) dolmalarımızı tombik tombik sarmaya başlıyoruz... Bunun için yapraklarınız iri ve genişse ikiye bölerek kullanmanızı öneririm. Her yaprağın içini bir tatlı kaşığı harçla dolduruyoruz... Ve içe doğru kenarlarından toplayarak sarıp tencereye yerleştiriyoruz...



Orta ateşte biraz suyunu salan dolmalarımızın üzerine 1 yemek kaşığı tereyağını ekleyip üzerine bir tabak kapatıyoruz ki pişerken dağılmasınlar... Bir su bardağı suyumuzu da ilave edip iki tıkıratıp (Karadenizde bazı bölgelerde kaynama efekti olarak kullanılır :) altını kısıp 30-40 dakika arası pişmeye bırakıyoruz... Sonrası malum ister sade yoğurtla ister sarımsaklı yoğurtla servis edebilir üzerine süsleme amaçlı tereyağlı pul biber yakabilirsiniz... Umarım denemeye değer bulur, sofranızda yer açar, afiyetle yersiniz...







Not(1)::: Kara lahana'nın saplarını kullanmak neden önemli? Yaprak'ta Demir'in en yoğun olduğu bölge sap kısımları... Özellikle demir eksikliği şikayetiniz varsa bolca tüketmenizde fayda var... 

Not(2)::: Keşke harcı da fotoğraflasaymışım :( yeni yetme oluşuma verin artık :) en kısa zamanda çekip ekleyip yeniden düzenleyeceğim sözüm olsun...


Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder